mandag 24. november 2014

VFL - Ny bloggserie

Etter en del lange innlegg om store tema, fikk jeg lyst til å starte en ny, litt ukomplisert bloggserie med konkrete klasseromstips. Framover kommer jeg til å presentere ulike Vurdering for Læring - VfL-teknikker som kan brukes i klasserommet for å finnet ut hvor elevene står i læringen. Noen av dem vil være kjente, andre kanskje mindre kjente. Serien er kanskje mest for nye lærere, som støtte i utviklingene av egen klasseromspraksis, men også til mer erfarne lærere som ønsker å utvide verktøykassa si i klasserommet. Målet er å legge ut 4-5 teknikker pr. uke.


2 kommentarer:

  1. Takk for en informativ, nyttig og inspirerende VfL-bloggserie. Setter pris på at du er konkret i dine beskrivelser. Det gjør det enkelt for meg å teste det ut. Jeg jobber på mellomtrinnet og ønsker å forbedre min vurderingspraksis, så tipsene dine kommer godt med!

    SvarSlett
  2. Hei!

    Takk for hyggelig tilbakemelding! Det kommer flere innlegg i denne serien :-) Fint at beskrivelsene er konkrete nok til at de kan brukes av andre! Si gjerne fra hvis du kommer på noe konkret du trenger :-)

    SvarSlett